Tradycyjny model promowania produktów i usług wyczerpuje się. Z perspektywy konsumentów szeroko rozumiany branded content to znacznie bardziej preferowana forma komunikacji z marką niż tradycyjna reklama. Branded content nie tylko zwiększa świadomość marki o 44 proc., ale również zwiększa szanse na zakup obejrzanego produktu o 17 proc. Dlaczego?
Celem branded contentu jest nawiązanie pośredniego bądź bezpośredniego kontaktu z konsumentami. Nie zawsze jego celem musi być sprzedaż, czasem chodzi o zwiększenie ruchu na stronie czy sprowokowanie dyskusji o marce. W przypadku branded contentu dużo ważniejsze od promowania produktu czy usługi jest przekonanie konsumenta do marki. Pokazanie, że stoją za nią określone wartości, z którymi utożsamia się konsument.
Jeśli marka wpisuje się w wartości jakie wyznaje konsument, staje się czymś więcej aniżeli po prostu produktem na półce sklepowej. Mówiąc o branded contencie trudno nie wspomnieć o najdroższym i najgłośniejszym projekcie w historii – „Red Bull Stratos”. O skoku ze stratosfery z wysokości prawie 39 km słyszeli wszyscy. Śmiałek, który podjął się tego zadania Felix Baumgartner pobił trzy światowe rekordy i tym samym na zawsze zapisał się na kartach historii, a wszystko pod czujną opieką sponsora – marki Red Bull. Jakie efekty przyniosło to marce? 9,5 mln osób obejrzało transmisję wydarzenia na kanale YouTube. Poza wzrostem sprzedaży o 7 proc. w samych Stanach Zjednoczonych, marka osiągnęła znacznie więcej. Red Bull na zawsze będzie utożsamiany z marką, która dokonała czegoś wielkiego, przeszła do historii. W dodatku pokazała się jako marka, która wspiera takie wartości jak wolność, indywidualizm, pomaga osiągnąć to co niemożliwe, a tego właśnie oczekują konsumenci i tak chcą być postrzegani.
Tworzenie projektów branded contentowych opłaca się i jest widoczne w słupkach sprzedaży. Z badań Realeyes, przeprowadzonych na zlecenie amerykańskiej sieci telewizyjnej Turner wynika, że emocjonalny wpływ branded content zwiększa ROI.
Respondenci, którzy oglądali treści branded content, wykazali znaczny wzrost preferencji w stosunku do opisywanej marki i ocenili markę o 57 proc. korzystniej niż grupa kontrolna. Osoby, które oglądały treści z product placement, wykazały o 17 proc. większą szansę na zakup obejrzanego produktu. Dlaczego tak się dzieje? Dobrze zrealizowane działania branded content, nie epatują produktem i nie zachwalają zalet produktu, zachęcają odbiorcę do zaangażowania i dostarczają rozrywki. Konsumenci sami chcą szukać treści i jeśli kontent jest wartościowy to rozprzestrzenia się po sieci, bo konsumenci chcą go udostępniać. W ten sposób wokół marki gromadzą się grupy lojalnych konsumentów, którzy wybierają produkt mimo wyższej ceny czy problemów wizerunkowych.
Bądź na bieżąco z najciekawszymi casa’mi dotyczącymi branded content. Wyciągaj wnioski i czerp wiedzę pełnymi garściami, bez eksperymentowania na własnym budżecie!
We make people keen on your brand
KEENLY S.A.
ul. Puławska 39/40
02-508 Warszawa
NIP: 5272842106
REGON: 369678443
KRS: 0000722974
KEENLY spółka akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/40, 02-508 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000722974, kapitał zakładowy: 100.000 PLN (pokryty w całości), NIP: 5272842106, REGON: 369678443.
© 2021 Keenly S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.